Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

UROCZYSTOŚĆ ŚLUBOWANIA UCZNIÓW KLASY PIERWSZEJ

Dnia 27 września br. w Publicznej Szkole Podstawowej im. św. Stanisława Kostki   w Biesiadkach odbyło się Ślubowanie Pierwszoklasistów. W tym roku klasa I liczy 15 uczniów 7 dziewcząt i 8 chłopców. Ślubowanie uczniów to piękna tradycja. Ceremoniał uwzględnia strój galowy, przysięgę na sztandar oraz pasowanie przez dyrektora na ucznia. Uroczystość rozpoczęli uczniowie klasy III, którzy powitali przybyłych gości oraz zabawnymi wierszami i piosenką zachwalali uroki bycia uczniem PSP w Biesiadkach, a także zaoferowali swoją pomocną dłoń w każdej sytuacji.
        Zanim pierwszoklasiści zostali przyjęci do grona społeczności szkolnej musieli przedstawić to, czego się już nauczyli. Gotowi, odświętnie ubrani i bardzo przejęci przystąpili do zaprezentowania swoich umiejętności. Zadaniem uczniów było m.in. zaśpiewanie piosenek, recytacja wierszy oraz umiejętność odpowiedzi na pytania.
Doniosłym momentem uroczystości był sam moment ślubowania. Pierwszaki ślubowały na sztandar szkoły:

Ślubuję być dobrym Polakiem,

dbać o dobre imię

swojej klasy i szkoły.

Będę uczyć się w szkole

jak kochać ojczyznę,

jak dla niej pracować kiedy urosnę!

Będę się starać być dobrym kolegą,

swym zachowaniem i nauką

sprawiać radość

rodzicom i nauczycielom!

ŚLUBUJĘ!

Kolorowym ołówkiem aktu pasowania dokonała dyrektor szkoły Bożena Dorota Pałka. Tym samym pierwszaki zostały włączone do społeczności uczniowskiej Publicznej Szkoły Podstawowej w Biesiadkach. Pierwszakom w tym dniu towarzyszyli rodzice, którzy dla naszych uczniów ufundowali piękne dyplomy, medale i rożki obfitości i birety. Ten dzień na długo pozostanie w pamięci nas wszystkich. Życzymy pierwszakom sukcesów w nauce i jak najlepszych ocen na pierwszym szkolnym świadectwie.

Wychowawca kl. I

Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/20

Poniedziałek 2 września br.  był w naszej szkole dniem szczególnym, gdyż rozpoczęliśmy nowy rok szkolny 2019/2020. Po Mszy św. zgromadziliśmy się na sali gimnastycznej. Po wprowadzeniu sztandaru i odśpiewaniu hymnu państwowego, uroczystego rozpoczęcia roku szkolnego dokonała Pani Dyrektor. Powitała  rodziców, nauczycieli, pracowników szkoły oraz uczniów, a w szczególności pierwszoklasistów, wkraczających w mury naszej placówki.Po części oficjalnej uroczystości, uczniowie udali się na spotkania z wychowawcami.

Wszystkim uczniom życzymy wielu sukcesów, wytrwałości, ciekawych doświadczeń oraz radosnych chwil spędzonych w szkole.

B.Hawryłko

WYJAZD NA ZIELONĄ SZKOŁĘ

,,Zielona Szkoła” 10 – 19 maja 2019 r.,

Pierwszy raz w naszej szkole zorganizowano tygodniowy wyjazd na ,,Zieloną Szkołę” do miejscowości Sianożęty położonej nad Morzem Bałtyckim. Przygotowania do wyjazdu rozpoczęliśmy już w październiku od znalezienia ośrodka wypoczynkowego. Uczniowie cały rok szkolny gromadzili środki pieniężne potrzebne na wyjazd. Ośrodek Wypoczynkowy ,,Jantar” położony 150 metrów od morza, to miejsce docelowe naszego wyjazdu. Po spotkanych z rodzicami, z uczniami, zgromadzeniu odpowiedniej dokumentacji i przygotowaniu harmonogramu i planu wyjazdu nadszedł długo oczekiwany dzień 10 maja. Po pożegnaniu z rodzicami ok. godz. 21.00 wyjechaliśmy z Biesiadek w kierunku Sianożęt.

Podróż minęła spokojnie, uczniowie spali lub rozmawiali ze sobą. Ok. godz. 9.00 dotarliśmy na miejsce, powitano nas pysznym śniadaniem i mogliśmy rozgościć się w swoich pokojach. W słońcu, na ławeczkach przed ośrodkiem uczniowie zostali zapoznani z regulaminami ośrodka, wycieczek pieszych i autokarowych itd., Pogoda nam sprzyjała, więc nadszedł czas na ,,powitanie” z morzem. Większość uczniów nie była jeszcze nigdy nad morzem, więc ich zachwyt gdy zobaczyli nadmorski krajobraz był naprawdę imponujący. Pozostała część dnia minęła na spacerach brzegiem morza, budowaniem zamków z piasku i poznawaniu okolicy.  W niedzielę uczniowie mogli dłużej pospać, po śniadaniu wyruszyliśmy pieszo do kościoła w Ustroniu Morskim na mszę św. Po obiedzie czas spędziliśmy na plaży podziwiając nadmorski krajobraz oraz spędzając czas na terapii klimatycznej, zapewniając wszystkim wypoczynek w zdrowymklimacie wybrzeża, w strefie bezpośredniego oddziaływania jodu isoli. Wieczorem zorganizowano dyskotekę, podczas której, wszyscy bawili się wyśmienicie. Każdy następny dzień pobytu upłynął z inną atrakcją.  W poniedziałek odwiedziliśmy Zieleniewo, gdzie uczniowie zdobywali ,,Dziki Zachód”, korzystając tam z następujących atrakcji: kowbojska karuzela, przejażdżka na koniu, autodrom, labirynt, mechaniczny byk rodeo, przejażdżka bryczką, pokazy kaskaderskie, scenki westernowe, zwiedzanie mini zoo, wizyta w wiosce indiańskiej, zwiedzanie western city, beczka śmiechy, beczkowóz, przejażdżka autem terenowym. Po południu odbyły się zajęcia dydaktyczne oraz spacer deptakiem do Ustronia Morskiego.   We wtorek po śniadaniu, zajęciach dydaktycznych i pysznym obiedzie zwiedziliśmy latarnie morską w Gąskach. Na szczyt latarni prowadzą kręte, granitowe schody - aby się dostać na taras trzeba pokonać ich aż 190. Ze szczytu rozciąga się malowniczy widok na Morze Bałtyckie, dostrzec można stąd Sarbinowo, Chłopy, Mielno i Unieście. Latarnia jest usytuowana w centrum wsi, u podstawy wieży znajduje się dom latarnika, kramiki z jedzeniem i pamiątkami oraz ładnie zagospodarowany teren. Latarnia jest wpisana do rejestru zabytków.  Środa była dniem, w którym odwiedziliśmy Kołobrzeg. Odbył się rejs statkiem, niestety ze względu na wysokie fale na morzu, pływaliśmy tylko po porcie. Z panią przewodnik zwiedziliśmy miasto położone u ujścia rzeki Persęty. Widzieliśmy urokliwe molo,  pomnik Zaślubin Polski z Morzem, uzdrowiska, pomnik Tysiąclecia obok bazyliki konkatedralnej, latarnie morską, itp. Po południu odbyły się zajęcia dydaktyczne według planu, a wieczorem podziwialiśmy zachód słońca nad morzem, aż do ok 21.00.  Czwartek na Zielonej Szkole upłynął na całodniowej wycieczce do Trójmiasta. Najpierw było Akwarium w Gdyni, które prezentuje zwierzęta z ciepłych i chłodnych mórz oraz ciekawe gatunki słodkowodne z całego świata. Można też zapoznać się z faunę lokalną. Szczególną uwagę zwróciliśmy na ciekawie zaprezentowane, niezwykłe stworzenia wodne i świat przyrody ukryty pod taflą wody. Później udaliśmy się na statek muzeum ,,Dar Pomorza” czyli ,,Biała Fregata”, gdzie wysłuchaliśmy jego historii i zwiedziliśmy jego wnętrze. Pani przewodnik podczas podróży po Gdyni opowiedziała nam o tym ,,młodym mieście z morza i z marzeń”. Ze względu na padający deszcz, molo w Sopocie musieliśmy odwołać, ale za to zwiedziliśmy piękny Gdańsk. Jest to stolica województwa pomorskiego, centrum kulturalne, naukowe i gospodarcze oraz węzeł komunikacyjny północnej Polski, ośrodek gospodarki morskiej z dużym portem handlowym. Zobaczyliśmy: ulice Długą i Długi Targ tworzące Trakt Królewski, należą one do najpiękniejszych ulic Gdańska. Biegną prostopadle do Motławy od Złotej Bramy do Zielonej Bramy, Ratusz Głównego Miasta, Dwór Artusa, Złotą Kamienicę, Złotą Bramę, Żuraw i Bazylikę Mariacką oraz fontannę Neptuna. To tylko najważniejsze wyznaczniki tego urokliwego miasta, reszta została na kolejną ,,Zielona Szkołę”. Do ośrodka wróciliśmy bardzo późno, ale wrażenia były niezapomniane.  Kolejne dni naszego pobytu upłynęły na zajęciach dydaktycznych, zwiedzaniu Ustronia Morskiego ciuchcią, zakupie pamiątek dla najbliższych oraz spacerach plażą i brzegiem morza, jako pożegnanie z tym pięknym krajobrazem i widokami. Uczniowie sprawnie spakowali swoje walizki i ok. godz. 19 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Biesiadek. Na miejscu byliśmy ok 8.00 rano.

Uczniowie wrócili pełni wrażeń, mnóstwem pamiątek i drobiazgów dla siebie, rodziny i kolegów, którzy zostali w szkole. Mamy nadzieje, że jeszcze kiedyś będziemy mogli wyruszyć na takie nietypowe ,,zielone zajęcia”. Serdecznie dziękujemy właścicielom Ośrodka Wypoczynkowego ,,Jantar” za wspaniałe przyjęcie, wyśmienite posiłki, pełną dyspozycyjność, fachową pomoc i opiekę.

K. Anioł- Bukowiec

Pożegnanie Absolwentów

„Życie składa się z przywitań i pożegnań” (Wiktor Hugo)

Dnia 17 czerwca 2019r. spotkaliśmy się na sali gimnastycznej, aby pożegnać tegorocznych absolwentów. Dla uczniów klasy VIII zakończył się właśnie pewien etap w ich życiu. Wielu z nich pójdzie w swoją stronę, zaczynając nowe życie w wybranej przez siebie szkole średniej.

Pani Dyrektor przywitała serdecznie, rodziców, nauczycieli, a przede wszystkim bohaterów dnia – absolwentów szkoły. Pogratulowała im sukcesów w nauce, życzyła wszystkim wielu dobrych dni teraz i w przyszłości, zdanych egzaminów maturalnych i zawodowych. Następnie wręczyła listy gratulacyjne oraz nagrody zasłużonym uczniom, a także podziękowania rodzicom.

Absolwenci podziękowali młodszym koleżankom i kolegom za wszelkie dowody sympatii i wspólnie przeżyte chwile, złożyli na ręce Dyrekcji i Kadry nauczycielskiej kwiaty z podziękowaniem za ich życzliwość, która spowodowała, że poczuli się bezpieczniej w naszej szkole, a także za to, że wprowadzili ich w świat nauki, wpoili idee i pomogli wytyczyć ścieżki, którymi będą mogli podążać do końca życia.

Drodzy Absolwenci!

Żegnamy Was życzeniami płynącymi z głębi serca. Niech omijają Was troski, smutki i zwątpienia, a towarzyszy radość, zrozumienie, przyjaźń i jakże potrzebna nadzieja. Trzymamy za Was kciuki i tak jak Wy, pragniemy byście zdali egzamin maturalny i zawodowy, a w przyszłości byli studentami, przedsiębiorcami, dobrymi pracownikami.

Życzymy Wam szerokiej drogi! Jesteśmy przekonani, że gdziekolwiek rzuci Was los, będziecie godnie reprezentować naszą szkołę. Pamiętajcie też, że jej drzwi będą dla Was zawsze otwarte.

B.Hawryłko

Zakończenie roku 2018/19

Zakończenie roku szkolnego  to dla każdego ucznia chwila niezwykle radosna, niosąca za sobą trud dziesięciu miesięcy nauki, ale także rozpoczynająca okres dwumiesięcznej zabawy, rozrywki i beztroski. Jak co roku, dzień ten rozpoczęliśmy mszą świętą w naszym kościele. Następnie wszyscy zebraliśmy  się na sali gimnastycznej, gdzie pani Dyrektor wręczyła  nagrody i wyróżnienia uczniom,  którzy dzięki swojej ciężkiej pracy osiągnęli wysokie wyniki w nauce.  Nagrodzeni zostali także uczniowie biorący uidział konkursach, zaangażowani w różnego rodzaju akcje harytatywne czy działalność w organizacjach szkolnych.