+14 68 60 161

szkolabiesiadki@wp.pl

Biesiadki 58

32-864 Gnojnik

07:00 - 17:00 Poniedziałek - Piątek

123 456 789

info@example.com

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

07:30 - 19:00

Monday to Friday

Śniadaniowa uczta

,,Śniadaniowa uczta” w Publicznej Szkole Podstawowej w Biesiadkach

            Po raz kolejny uczniowie klas I – III z Publicznej Szkoły Podstawowej w Biesiadkach wzięli udział w ogólnopolskiej akcji ,,Śniadanie daje moc”, która odbyła się w tym roku 6 listopada. Dzień ten w naszej szkole był poprzedzony licznymi działaniami, które miały przede wszystkim na celu zapoznanie i stosowanie przez uczniów w życiu 12 zasad prawidłowego odżywiania. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzili cykl zajęć edukacyjnych nt. zdrowego odżywiania, kultury spożywania posiłków, itp.,. Przeprowadzono konkurs plastyczny ph. ,,Fantazyjna kanapka”, wykonano ulotki i baner z 12 zasadami prawidłowego odżywiania. Uczniowie klasy Ia i Ib wykonali plakat o Europejskim Dniu Zdrowego Jedzenia i Gotowania, uczniowie klasy III przygotowali krótki montaż słowno – muzyczny pt ,,Witaminki, witaminki…” oraz udekorowali szkołę z tej okazji. W nasze przygotowania ochoczo włączyli się rodzice, którzy w dniu ,,śniadaniowej uczty” wysłuchali wspólnie z uczniami prelekcji dietetyka, a później wszyscy razem przygotowali pożywne i zdrowe śniadanie, które dało moc, każdemu, kto się nim posilił. Nasze śniadanie prezentowało się na wspaniałych wyspach: kanapkowej, owocowej, mlecznej i wyspie zdrowych deserów. Wszystko wyglądało tak apetycznie, że znikało w mgnieniu oka.  Całej naszej ,,śniadaniowej akcji” przyglądał się pan dyrektor Andrzej Stańczyk, który zaszczycił nas swoją obecnością, podczas tego dnia.                              

Szkoda, że takiej uczty nie ma w szkole każdego dnia, a dla tych, którzy jeszcze nie znają 12 zasad prawidłowego odżywiania, warto, by się z nimi zapoznali:

1. Do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem.

2. Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości.

3. Zawsze myj ręce przed posiłkiem.

4. Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę.

5. Jedz o stałych porach i nie spiesz się.

6. Mięso, jaja czy ryby – możesz wybierać.

7. Pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki.

8. Dzień bez pięciu porcji świeżych warzyw, owoców i soku to dzień stracony.

9. Posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie.

10. Kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem.

11. Dobrą wodą gaś pragnienie.

12. Ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem.

                                                                                        Kinga Anioł-Bukowiec

Zdjęcia zamieszczone w galerii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.