+14 68 60 161

07:30 - 19:00

Monday to Friday

Wycieczka do Zakopanego

23 listopada uczniowie klas IV – VIII uczestniczyli w wycieczce do Zakopanego, która zrealizowana została w ramach przedsięwzięcia „Poznaj Polskę.

Naszą eskapadę rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN.  Spacer edukacyjny po ośrodku zajął nam  niecałą godzinę. Pierwszym punktem wycieczki była największa w Polsce makieta Tatr – prezentacji, która jest na niej wyświetlana, towarzyszył komentarz lektora. Kolejnym etapem spaceru była projekcja filmu oraz bardzo realistyczne dioramy, czyli trójwymiarowe makiety przedstawiające łąkę i las oraz wpływ człowieka na tatrzańskie ekosystemy – tym razem narratorami okazały się tatrzańskie zwierzęta. Uzupełnieniem ekspozycji były filmy przyrodnicze, które pokazują tatrzańską przyrodę z perspektywy ich dzikich mieszkańców. Zaglądnęliśmy również do jaskini. Można w niej było posłuchać o tym, co się dzieje w tatrzańskich podziemiach, kto w nich mieszka i dlaczego.

Następnie udaliśmy się na ul. Piłsudzkiego, gdzie  na stokach Krokwi usytuowana jest Skocznia Narciarska. Jest to jeden z najpiękniejszych, naturalnie położonych obiektów tego typu. Tutaj uczniowie mieli możliwość zakupu pamiątek oraz, rzecz jasna, oscypków.

Kolejnym punktem naszej przygody był Tatrzański Park Narodowy. Tu Doliną Strążyskiej udaliśmy się w kierunku położonego w północnej ścianie Giewontu, wysokiego na 23 Wodospadu Siklawica. I tu, wśród delikatnie ośnieżonych górskich szczytów mogliśmy już poczuć zbliżającą się zimę. Dzieci mogły nacieszyć się białym puchem w towarzystwie pięknego słońca. Góry zachwyciły wszystkich.

Dalej, po krótkim postoju na Harendzie, gdzie zjedliśmy zasłużony posiłek, udaliśmy się do Kościoła Ojców Paulinów na Bachledówce. Tutaj mieliśmy możliwość zwiedzenia domu, w którym Prymas Tysiąclecia, ks. kardynał Stefan Wyszyński, spędzał wakacje. Jeden z ojców Paulinów, Fukasz Flader, przybliżył nam historię tego miejsca.

I to był ostatni etap naszej wycieczki. Do Biesiadek wróciliśmy zmęczeni ale z niezapomnianym bagażem wrażeń i emocji.