Biesiadki 58

07:00 - 15:00

Poniedziałek- Piątek

Wycieczka do Rostkowa, Przasnysza i Warszawy

W dniach 4, 5 czerwca 2018 r. odbyła się wycieczka szkolna do Rostkowa, Przasnysza i Warszawy. Celem podróży było poznanie życia patrona naszej szkoły – św. Stanisława Kostki oraz zwiedzenie stolicy. Wycieczka rozpoczęła wczesnym rankiem. Wyjechaliśmy spod naszej szkoły o godz. 4.00. Około godziny 12.00 dotarliśmy do Rostkowa, miejsca, w którym urodził się św. Stanisław Kostka, patron Polski oraz dzieci i młodzieży. W Sanktuarium Św. Stanisława Kostki ksiądz odprawił Mszę Świętą oraz opowiedział o życiu naszego patrona. Zaznaczył, iż w pobliżu znajdującego się tu Sanktuarium wciąż rośnie lipa, pod którą zgodnie z legendą modlił się święty i leży kamień z odciskiem jego stopy. Jest także staw, gdzie żaby swoim rechotem przeszkadzały Stasiowi w modlitwie.

Następnym celem naszej wycieczki był Przasnysz. Udaliśmy się tam do kościoła parafialnego św. Wojciecha gdzie został ochczony św. Stanisław Kostka. Znajduje się tam kaplica, która jest fundacją Kostków. Spoczywają tam też prochy rodziców i rodzeństwa świętego Stanisława: Jana i Małgorzaty, Wojciecha i Pawła.  Obiad zjedliśmy w restauracji „Długi wąż” gdzie Magda Gessler przeprowadzała „kuchenne rewolucje”. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w hotelu w Bramkach.

W drugim dniu wycieczki zwiedzaliśmy Warszawę. Wybraliśmy się na Zamek Królewski gdzie zachwycaliśmy się bogatym wystrojem zamku, pięknymi obrazami i portretami oraz ciekawą historią tego miejsca. Następnie spacerowaliśmy  po Starym Mieście podziwiając m.in. Kolumnę Zygmunta, Pałac Prezydencki, Uniwersytet Warszawski. Zobaczyliśmy także Pałac pod Blachą, Pałac Kultury i Nauki, a także Stadion Narodowy.

Wycieczka była z pewnością dla każdego fascynującym i niezapomnianym przeżyciem.  Wspaniale było udać się szlakiem naszego patrona – św. Stanisława Kostki oraz dokładniej poznać jego historię i miejsce urodzenia. Stolica natomiast olśniła nas swoim pięknem.