Biesiadki 58

zsp@biesiadki.sp.net.pl

07:00 - 15:00

Poniedziałek- Piątek

Wycieczka w ramach programu „Poznaj Polskę”

Dnia 16 listopada 2022 roku uczniowie klas I – VIII wyruszyli na wycieczkę szkolną dofinansowaną przez rządowe Przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”. W wycieczce wzięło udział 97 uczniów.

Pierwszym etapem naszej wyprawy był Rynek w Nowym Wiśniczu. Ciekawym zabytkiem okazał się Ratusz wybudowany w latach 1616-1620. Pomysłodawcą jego budowy był Stanisław Lubomirski. Kolejnym punktem na naszej mapie był pomnik Jana Matejki odsłonięty w 1993. On także znajdował się przed Ratuszem. Nieco dalej znajduje się Muzeum Pamiątek po Janie Matejce.

Następnie doszliśmy pod figurę Chrystusa Króla a stamtąd pod kościół Wniebowzięcia NMP. Ostatnim punktem naszej wizyty w Nowym Wiśniczu był Zamek Kmitów i Lubomirskich czyli jedna z najpiękniejszych takich budowli w całej Polsce.

Kopalnia Soli „Wieliczka” była drugim miejscem, które odwiedziliśmy tego dnia. Chcąc poznać tajemnice ukryte głęboko  pod ziemią wybraliśmy Trasę Turystyczną. Dzięki temu, na własnej skórze przekonaliśmy się  czym wielicka Kopalnia zachwyca miliony zwiedzających z całego świata. Mogliśmy podziwiać niespotykane na powierzchni krajobrazy: solankowe jeziora i przepiękne podziemne komory, w tym niepowtarzalną Kaplicę św. Kingi. Poznaliśmy dawne narzędzia i maszyny górnicze oraz stosowane w przeszłości metody wydobycia i transportu soli.

Do Biesiadek wróciliśmy bogatsi o nowe wrażenia i doświadczenia.